az élet utazás.

Leveses

2016/03/24. - írta: Erendir

Na szép estét mindenkinek. :)

A mai poszt kicsit különböző lesz, de hát személyes jellegű a blog szóval amúgy is mindenféle vegyes dolgokat szoktam írogatni. ^^
A kedvenc "idekinti", azaz british boltunk az Iceland. Fagyasztott cuccokat árulnak, amiket otthon könnyen el lehet készíteni, friss kaják lényegében, szóval nincs az a tipikus mirelit-ízük, hanem pont olyan mintha akárki otthon elkészítene valami kaját és lefagyasztaná, majd máskor kiolvasztva sütőben készre sütné. 

A leveseket mindegyiket ugyanúgy kell elkészíteni, mindegyik 500 grammos, általában nem szoktam egyben megenni egy adagot mert utána még mást is akarok enni, de ha megeszi az ember a full adagot, utána már nem kíván nagyon mást, úgyhogy azért a másfél fontért (kb. 600 ft) az itteni árviszonyokhoz képest nagyon olcsó. (mint minden az icelandben X3). 
Egy műanyag tálban jön, le van fóliázva, ezt kell megszurkálni párszor, behajítani a mikróba, full kakaón 8 percig melegíteni, utána kivenni, kicsit meglötyikölni, aztán visszaküddeni még 4 percre, valamelyiket meg csak simán 14 percig folyamatosan melegíteni. :) Utána fólia le, aztán kimerni, vagy megenni az originál tálból.
Lássuk eddig melyikről mi a véleményem, illetve véleményünk, mert Arzénnal már kipróbáltunk sokat, lassacskán mind meglesz. :D

Először is itt a link, ez alapján mondom őket sorban:
http://groceries.iceland.co.uk/frozen-soup?q=:relevance

1. Classic vegetable minestrone soup:


Elvileg népszerűség szerint van a lista, szóval én is úgy megyek rajta végig. :) Ez pl az egyik kedvencem. *w*
Van benne:
Water, Potatoes, Carrots, Courgettes, Chard, Peas, Celery, Onions, Green Beans, Extra Virgin Olive Oil (2%), Salt, Basil Leaf.

Ami nem lenne egyértelmű: A courgettes az a cukkini, az a chard nevű meg sehol nem találtam hogy micsoda magyarul. :D Valami mediterrán kelkáposzta.
Nagyon király olaszos, mediterrán zöldségleves. Először a hozzávalók miatt furcsállottam és nem tudtam milyen íze lesz, de azt kell hogy mondjam, egyáltalán nem volt fura. Olyan "zöldséglevesíze" volt. XD Ami érdekes, hogy ilyen nagy bazsalikomlevelek vannak benne, amik természetesen szintén meg vannak főzve, egyik zöldség íze sem nyomja el a másikat hanem pont megfelelő ízt ad minden a levesnek. ^^ Kis borssal-sóval feldobtam mert alapból nem túl fűszeres, de egyébként állat. :3 
Akkor osztályozzunk is: 8/10

2. Classic tomato & basil soup

Na, ezt a levest meg pont ma próbáltam ki, mielőtt nekiálltam írni a bejegyzést. XD
Hozzávalók: Passata (67%), Water, Extra Virgin Olive Oil (3%), Basil (1%), Salt, Garlic Purée.
Gondolom itt a Passata a paradicsomsűrítményre céloz. :D A többi érthető, és már mikor megvettem a levest akkor tudtam, hogy valószínűleg a tipikus angol paradicsomlevesről van szó, ami azt jelenti hogy sós. Na most odahaza m.o.-n is van aki sósan, van aki édesen preferálja a paradicsomlevest, általában közvéleménykutatás jelleggel mindig meg is szoktam kérdezni akit ismerek hogy ő hogy szereti. :D Olyannal is találkoztam már, aki mindkettőt szereti. Én próbáltam idekint a sós verziót elfogyasztani, de valahogy annyira fura volt, hogy a végén mindig jól teleszórtam cukorral és úgy ettem meg. XD Itt is ez történt, miután megkóstoltam csak simán. Úgy sem volt rossz persze, de egyszerűen úgy nem szeretem, úgyhogy felcukroztam. 
Az eredeti ízzel amúgy nincs semmi gond, de mivel sósnak készült eleve, cukrozás után kicsit fura, nyilván nem arra készült hogy így egyék, szóval ezt nem tudom annyira osztályozni. Számomra 6/10, nagyon nem fogok ilyet venni többet szerintem ha nem az eredeti ízt szeretem. :)

3. Iceland classic mushroom soup:

Na, ez a személyes kedvencem. :D Hozzávalók:
Whole Milk, Mushrooms (26%), Potatoes, Water, Whipping Cream (Milk) (8%), Onions, Potato Starch, Extra Virgin Olive Oil (1%), Salt.

Sok magyaráznivaló nincs a receptben, gombakrémleves. *w* Nagyon nagyon finom, úgy éreztem hogy leginkább csiperkegombából készült, nagyon sűrű és krémes, és figyeltek arra is, hogy kis gombadarabok vannak azért benne. X3
Nem ismerek sok embert aki szereti a gombát egyébként, de én személy szerint nagyon szeretem, és ez nagyon finom leves, fűszerezésre is nagyon el van találva, egy-két szelet pirítóssal, frissen, forrón isteni bármikor. *w* 
Ja és ez az egyetlen amelyiket egészben be szoktam tápolni olyan finom, általában jól is lakok. :D 9/10 tízből kilenc purit érdemel! OwO

4. Iceland hot and sour soup

Mindig azt akarom írni hogy icelandic, iceland helyett, de nem, nem grönlandról jönnek a cuccok. XD Aztán ki tudja. :D 
Na ezt a levest még nem próbáltam.
Water, Cooked Chicken (7%), Black Fungus Mushroom (4%), Soya Bean (3.5%), Red Pepper (3%), Bean Sprouts (2.5%), Mange Tout (2.5%), Carrot (2.5%), Fish Sauce (2.5%), Water Chestnut (2%), Bamboo Shoot (2%), Ginger Purée, Sunflower Oil, Spring Onion, Tomato Paste, Chilli Paste, Modified Rice Starch, Lime Juice, Balsamic Vinegar, Flavouring, Honey, Sugar, Coriander, Chicken Fat, Onion Powder, Garlic Purée, Lemon Grass, Soy Sauce, Galangal, Coriander Powder, Lime Leaf, Curry Powder.

Azta, hát van benne cucc. XD Az összetevők alapján hasonlít arra a csípős-savanyú levesre amit én ismerek, ami egy kínai leves és nagyon finom. A fekete gomba alatt nem tudom hogy a fekete shiitake gombára gondolnak-e (ami inkább gomba alakú), vagy a fafülgombára (ennek kéne alapból benne lennie és az lapos), de mindkettő finom. A "Mange tout" egyébként először azt hittem hogy valami hal. XD De rákerestem, és az akar lenni a zöldbab, vagyishát kb olyan zöldbab amiben effektíve nincs is maga a bab, szinte csak a zöldbab héja, szóval nem az általunk ismert zöldbab hanem egy fajtája. Kicsit a "fish sauce", meg a "lime leaf" miatt húzom a szemöldököm, majd egy másik levesnél elmondom miért. :D 
Mindenesetre ha ilyet is találunk majd kiegészítem a bemutatót ezzel is. 

5. Iceland classic borlotti beans & pasta soup:

Összetevők:

Water, Rehydrated Borlotti Beans (30%), Potatoes, Passata, Carrots, Dried Ditalini Pasta (3.5%), Celery, Extra Virgin Olive Oil (2%), Onions, Leeks, Olive Oil, Salt, Dried Thyme, Dried Rosemary, Dried Sage.

Bab és tészta, mi lehet benne rossz? Ezt sem találtam még sajnos úgyhogy nem próbáltam, de biztos finom. :3
Ja amúgy Celery = Zeller,   Leeks=metélőhagyma , Thyme, Sage= tömjén és zsálya.

Kíváncsi vagyok rá, majd keresek. :3

6. Iceland Tom kha soup

Na, hát nem tom ki ez a tom kha, de ha ő találta ki ezt a levest, akkor keressen más foglalkozást. XD
Összetevők:
Water, Mange Tout (10%), Carrot (10%), Bamboo Shoot (9%), Cooked Chicken (5%), Shiitake Mushroom (4%), FishSauce, Sugar, Coconut Milk (2%), Modified Corn Starch, Lime Juice, Dried Whole Milk, Lemon Juice from Concentrate, Lime Leaf, Chilli Paste, Tomato Paste, Lemon Grass, Ginger Purée, Colour: Paprika Extract; Salt, Flavouring, Mushroom Powder, Turmeric, Chilli Pepper Powder.

Nah, hát ez volt az első és eddig egyetlen leves ezek közül az iceland levesek közül, ami nem ízlett. XD Nem vagyok válogatós, ezt mindenki tudja, de azért vannak dolgok amiket én sem szeretek. Ez a "lime juice+dried whole milk+lemon juice+lime leaf+fish sauce kombó NEM hozza ki a csirke ízét... 
Sajnos ez a "mange tout" se épp a legjobb cucc, inkább fűszerű mint babszerű, a répa meg ami benne volt, vékony, de túl nagy darabokban van belerakva, és friss, ropogós, de egy levesben nekem az a megszokott ha a répa puha, meg van főve. A csirke finom benne, sima csirkemell, de a leves maga nem jó ízű. Ettől a halszósztól ami benne van a csirkének is halíze, a levesnek meg enyhén halszaga van, és a sok lime meg citrom cucctól egy nagyon picit savanykás íze is van, de az illathoz is negatívan járul hozzá. (Turmeric=kurkuma, a curryport készítik ebből) 
Szóval nem vagyok válogatós, de öt-hat kanál leerőltetése után nem tudtam többet enni. Ilyet nem veszünk többet. :D 3/10

7. Iceland classic carrot & cardamom soup

Mm, még egy kedvenc! ^^ 
Összetevők:
Water, Carrots (35%), Potatoes, Extra Virgin Olive Oil (2%), Onions, Salt, Cardamom.

Egyszerű és nagyszerű, hát nyilván az a legjobb. :D Ahogy a "recept" is mutatja, sok répa, némi krumpli, kis hagyma, só, olaj, és Cardamom = ami magyarul... kardamom. O.o Igazából ez egy indiai fűszer, és leginkább a curryre hasonlít, de rendkívül aromás, illatos. X3 Kajákban nagyon keveset érdemes belőle használni és akkor egy nagyon érdekes és étvágygerjesztő illata lesz tőle az ételnek, és az ízen is nagyon sokat dob!
Aki még nem evett répakrémlevest bármilyen formában, gondoljon arra, hogy (és ezt sokáig nem tudtam) a vadasmártás répából készül , szóval kicsikét arra hasonlít az íze, csak sokkal frissebb, zöldségesebb ízű, zamatos és nem olyan markáns ízű. X3 
Isteni finom, és eteti magát, és nagyon jó étvágygerjesztő ha pl másodikat eszel utána.
9/10!

8. Iceland chicken ramen soup:

Na, ez meg az abszolút favorit. :3

Water, Cooked Noodles (13%), Red Onion, Soy Sauce, Cooked Chicken (6%), Red Pepper, Spring Onion, Sunflower Oil, Omelette (3%), Sugar, Garlic, Chilli Paste, Modified Corn Starch, Rice Vinegar, Coriander, Chilli Pepper Powder.

Cooked Noodles contain: Water, Wheat Flour, Whole Pasteurised Egg, Sunflower Oil, Turmeric.

Tele van nyomva tésztával, csirkével, és finom zöldségekkel. A ramenben általában főtt tojást találunk ugyebár, ezt kiköszöbölték azzal, hogy ilyen rántottadarabok vannak benne, ami teljesen jó megoldás. :D Az íze isteni, nagyon jól el van találva, ez a "rameníz". XD Aki nem evett még rament annak nem tudom elmagyarázni, de ha tudja, mindenképp próbálja ki valahol, remélem hogy az is legalább olyan finom lesz mint ez. :D
Természetesen nem olyan íze van mint egy totál frissen elkészített ramennek igazi japán étteremben-büfében, de még finomabb mint amilyet én tudnék csinálni szerintem. Természetesen ennek sincs "fagyasztott-íze", nagyon király, nagyon ízletes, és talán ez az a leves a gombakrémleves mellett, ami nagyon eteti is magát , csak még jobban, ÉS még emellett laktató is nagyon. :3 Nem spóroltak ki belőle semmit, ami azt illeti van hogy egy picike vizet még hozzá is adok, mert annyira sok a cucc benne a leveshez képest. :D
Legközelebb kettőt veszek, mert szerintem ebből bevágunk egyet-egyet Arzénnal, főleg most, hogy hízókúrán vagyok és már több kaját tudok magamba tuszkolni. :D 10/10 , ez tíz purit érdemel! OwO

9. Iceland chicken & sweetcorn soup:

Összetevők:
Water, Sweetcorn in Salted Water (24%), Onion (17%), Cooked Chicken (6%), Soy Sauce (3%), Ginger Puree (2.5%), Spring Onion, Chicken Fat, Poultry Concentrate, Modified Corn Starch, Sugar, Garlic.

Ez is nagyon nyerő. X3 Pirított csirkemelldarabok, és sok kukorica, egy amúgy is finom alaplevesben. Ebbe a levesbe tényleg annyi sűrűjét nyomattak, amennyi csak abszolút belefér. :D Jóformán ki akar mászni a dobozból mikor az ember kiveszi a mikróból, alig fér bele az eredeti csomagolásba. Mindig kétfelé osztom, és még kicsit fel is szoktam higítani (persze ilyenkor mindig egy picikét utánasózok, ha higítok valamit).
Baromira laktató, és egyszerű leves. *w* 9/10!

10. Iceland french onion soup:

Összetevők:
Water, Onion (36%), Emmental Cheese (Milk) (4%), Fried Crouton (3%), Flavourings, White Wine (2%), Tomato Paste, Sunflower Oil, Sugar, Onion Powder, Modified Corn Starch, Colour: Plain Caramel; Chicken Fat, Salt, Garlic Purée, Thyme, Black Pepper, Dried Laurel Leaf.

Ne zavarjon meg senkit, a "Laurel leaf" az igazából babérlevél. :D Nem tudom miért így írják, általában "bay leaves", na mindegy. A "crouton" az meg nem más mint sima kenyérkockák.
Ez a leves is nagyon finom és laktató. Ezelőtt még sehol máshol nem ettem francia hagymalevest, de hallottam, hogy van ilyen, de otthon sehol nem láttam, idekint meg így, ebben a formában találkoztam vele először. Egy picike fehérborral készítik, amitől a hagymalevesnek nagyon jó íze lesz, nagyon finom fűszerezése van, és ez is jól tele van. :D Hagyma is van benne bőven, de raktak bele bőven kenyérkockákat is, sőt a sajtot sem spórolták ki belőle! OwO Amikor kész a leves a mikróból kivéve, akkor természetesen nem frissek, ropogósak a kenyérkockák, de nem is ilyen szétázott trutyik, hanem elég jó textúrájuk van, a sajt is nagyon jól megy bele, és nagyon érdekes és finom ízvilága van a levesnek. ^^ Ezt is nagyon szeretem, 8/10-et adunk neki. :3

Nah, ezek a levesek vannak. Kicsit fura hogy ez az oldalon a best seller sorrend, de hát különbözőek az emberek ízlései. :) Mindenesetre nagyon bírom mindegyiket, mert mivel fagyasztott levesekről van szó, nincs bennük tartósítószer (abszolút semmi, mert minek kéne ha le van fagyasztva frissen? Csak addig árulják, amíg fagyasztva eláll), és egészséges összetevők vannak bennük. :) Egyik sem túl fűszeres, szóval akinek nem eléggé az, az még tehet bele, pl többségük egy picit nekem sótlan, egy nagyon picit teszek legtöbbjükbe mindig. 
Laktató, olcsó, finom, és mint mondtam, egészséges. ^^ Ez a legtöbb kajájukra elmondható, de ezekre főleg. 
Sokkal jobb mint a porlevesek vagy az instant tésztalevesek, igaz sajnos ilyeneket nem is nagyon lehet kapni odahaza, és valljuk be, azok nagyon olcsók, és lehet hogy egészségtelenek de ízre jók, és magam is sokat fogyasztottam ezekből mikor pesten laktam. :D

Még előfordulhat, hogy egy-két terméket így be-bemutatok majd egy külön bejegyzésben, mert mostanában nagyon jókkal találkozom, úgyhogy stay tuned! :D

Sziasztok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erendir.blog.hu/api/trackback/id/tr688521360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása