az élet utazás.

The dark side of the moon

2014/01/09. - írta: Erendir


Endy tegnapelõtt este itt volt és befejeztük a SAO (Sword Art Online) animét, már csak 3 rész volt. Jó anime volt nagyon, tetszett, szerintem fogok róla egy kritikát írni késõbb, de most nem ez lesz a téma.
Az utolsó elõtti rész kellõen felcseszte az agyamat ahhoz, hogy megírjam azt a bejegyzést, amit már sok ideje tervezek, de ez pont kellõen tette be a kaput hozzá (jó értelemben (?)).

Mégpedig azért mert akik ismernek és ismerik a jellememet, nagyon jól tudják, hogy nagyon nehéz felidegesíteni, de ha valami fel tud, akkor az nagyon, és ez a dolog pedig az, ha egy nõt bántanak, vagy úgy érnek hozzá bármilyen módon egy lányhoz, hogy õ nem akarja. Ez egy olyan szálka bennem amitõl nagyon ki tudok bukni. Talán azt mondanák páran, hogy túlságosan komolyan veszem (mert egyrészt ez csak egy anime), de nem érdekel. Egyáltalán nem veszem túl komolyan és nem reagálom túl, mert az én véleményem szerint aki ezt AKÁRMILYEN formában képes elfogadni, az ugyanolyan mint az, aki bánt egy lányt, vagy egy nála gyengébb valakit.

Ilyenkor bújik belõlem elõ az a valami amit inkább rejtve tartok mindenki elõtt... Ami még akkor alakult ki bennem, mikor többször kötöttek belém (ami manapság már nem nagyon történik meg), és akkor nincs mese, meg kell tudnod védened magad. Az érzés, amikor ott áll valaki (vagy valakik) elõtted boxerrel, viperával, vagy késsel, és tudod, hogy itt nem fogod szép szóval meggyõzni a másikat. Elõször nagyon durván hat az emberre ez az érzés, és mint minden másnál, itt is az elsõ, a kezdet a legnehezebb.
A túlcsorduló adrenalinszinttõl kiélesednek a vonalak a hangok eltompulnak, összeszûkül a pupillád, kiszáll a vér a tagjaidból, felgyorsul a szívverésed és a légzésed... Az embernek ilyenkor meg kell tanulnia teljesen kikapcsolni az agyát, megtanulni, hogyan használja az adrenalint arra, hogy az ereje és a gyorsasága növelésére fordítsa... Veszélyes egy játék ez, mert késõbb megváltozik az érzés.

 

Benned is megvan az õrület, vagy inkább... hazudsz magadnak?

 

Amikor megfordul a kocka és már nem te félsz az ellenféltõl, hanem rájössz, hogy az ellenfél is épp ugyanúgy, vagy még jobban fél tõled, átveszi fölötted a hatalmat egyfajta beteges élvezet, amitõl csak egy õrült vigyorral nyugtázod azt a tényt, hogy bármelyik pillanatban halálra verhetnek párszáz forintért, és akkor már csak arra tudsz gondolni, hogyan fogod áttörni a védelmet és megsemmisíteni az ellenfél erejét...
Késõbb még "rosszabb", amikor már pánikba esik az ellenfél attól, hogy játszva kikerülöd a támadásait miközben elgondolkozhatsz még azon is, melyik bordáját akarod megrepeszteni, vagy melyik térdét akarod kirúgni maga alól...

A hírekben ha hall valaki arról, hogy olyasmi dolgot tett valaki, amirõl a bejegyzés elején volt szó, vagy embereket ölt, sokan reagálnak úgy, hogy halált érdemel az illetõ, vagy kinyírnák... Talán furcsának találhatjátok, de az én értékrendem szerint egy emberi életet elvenni a legnagyobb bûn és a legrosszabb dolog amit tenni lehet, fõleg ha büntetésrõl van szó.
Sokszor hallani emberektõl: "Halált érdemelne." Wooow mi van? Álljunk csak meg, mi az hogy halált ÉRDEMELNE? A halált érdemeljük? Azt nem lehet kiérdemelni...
Egy nagyon bölcs és értékes embertõl megtanultam egy olyan fontos dolgot, amit minden emberi lénynek tudnia kéne:
"Senkinek nincs joga elvenni egy másik ember életét." És ehhez még hozzátartozik hogy mindenkinek joga van az élethez. Mindenkinek. És aki erre azt kérdi, hogy mi van azokkal akik mások életét veszik el, jogtalanul? Õk nem érdemelnek halált?
Erre csak annyit mondok, hogy nagyon sokan vannak, akik pedig életet érdemelnének, de halottak... Nekik mit tudsz adni? Akkor ne olyan hevesen a halálos ítéletekkel.
Aki pedig elveszi egy másik ember életét, az egy olyan dolgot lop el, tulajdonít el valakitõl, amit semmivel nem tud megfizetni. Onnantól kezdve annak az embernek az egész élete, a családja sorsa, a jövõje annak az embernek a lelkét fogja nyomni, aki elvette az életét... Hatalmas súlya van ennek, nem is csoda, hogy aki hazajön a háborúból és embereket ölt, egy megtört lélekként tér haza.

Az, aki ilyet, vagy olyat tesz, amit én írtam le, pont hogy NEM halált érdemel. Nem érdemli meg. Inkább pont, hogy annak a szenvedésnek a tízszeresét vagy százszorosát érdemli, amit mások ellen elkövetett. Az olyan emberekre, akik nõket bántanak, lelkiismeret-furdalás nélkül engedném rá "magamat". Hagynám, amit már régen nem, hogy élvezettel csavarjam ki a kezét és hallgassam, ahogy az ínszalagok szépen roszogva és pattogva átkerülnek a csont másik oldalára, ahogy pattanásig feszülnek, a betonra vágnám és a fejére lépve húznám végig egy parkolón a kiugrott karjánál fogva... Kegyetlen? Nem hinném. Nem venném el senki életét, de mindenkivel úgy megfizettetném egy ilyen tett árát, hogy soha az életben nem merne kezet emelni még egy szúnyogra sem.

Talán mindenkiben van egy kis utálat, egy kisördög, egy kis õrület. Bennem nincs utálat, igazságérzet van bennem. Bennem nincs kisördög, egy démon van bennem. Bennem nincs õrület, téboly van bennem. Szépen elszigetelve mindentõl, berakva egy kis fiókba és kulcsra zárva.
Régen nem volt elég ennyit tenni vele, sokkal inkább láncra verve volt a sötétben, de azóta már megtanultam, felesleges letagadnom valamit, ami a részem. Olyan, mint egy "last resort" a lelkemben, vagy mint egy betegség ami most már csak akkor veheti át feletted a hatalmat, ha te akarod.

Valamiért most mintha úgy érezném kicsit, hogy bánom, hogy ezt leírtam... De valahogy mégsem.
Ismerjetek csak meg.
Ez is én vagyok .

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://erendir.blog.hu/api/trackback/id/tr195955408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-jégvirág- 2014.01.09. 21:09:13

Ez nem adott, hanem elsőre elvett, de értelek és fő az őszinteség! :)

bilincs 2014.01.09. 21:20:31

Szerintem többünkbe megvan ez a sötétség, ez a démon. Amíg féken tudjuk tartani, addig nincs baj...

erendir 2014.01.09. 21:28:38

Igen, próbálok őszintébb lenni most itt is, blogon, így sokkal több mindent leírhatok. : ) És igen... mindannyiónkban megvan, csak a többség nem táplálta olyan szépen, mint én anno... Nem jó mikor már nem tudod te vagy-e az erősebb. Most persze már nincs gáz és talán nem is lesz, de azokat a dolgokat amikre nem vagyok büszke, ennek köszönhetem, de mára már megtanultam elfogadni, hogy ez ugyanúgy csak én vagyok, csak az igazságérzetem kivetülése... Nem mindig vezet jóra ebben a formában. :D

bilincs 2014.01.09. 21:41:11

Érdekes. Ennyire erős igazságérzetem nekem régen volt. Olvasgatlak, és rájöttem miért "irritálsz"...magamra emlékeztetsz, a régi énemre. Túl sok benned a jó, túlságosan fogékony vagy minden rezdülésre, mindenkin segíteni akarsz. Modern kori superman :-) de tudod ilyen nem létezik, lehetetlen mindenkin segíteni, mindenkit szeretni, és mindenki szívét begyógyítani. Önzőbbnek kellene lenned van egy ilyen érzésem. ;) (remélem azt fogod látni amit írtam és nem a szavakban és jelentésükben akadyz meg. )

6h0st 2014.01.09. 21:53:49

Bilincs megírta helyettem a gondolatom. :) Bár, azért lehet teszek majd még hozzá. :)

erendir 2014.01.09. 23:35:16

Bilincs, nagyon tetszett a kommented. :D Ha lementem a bejegyzéseimet, ezt mindenképp mellérakom, hogy ne vesszen el. XD Olyan, mintha egy bölcs animekarakter szólt volna ki a fiatalabb főhősnek. :D Igen, igaz amit leírsz teljesen, magam sem mondhattam volna jobban magamra... És tudom, hogy lehetetlen. ^^ Pont ez vonz benne , és az is, hogy tudom hogy önzőbbnek kéne lennem, de egyrészt nem tudok (próbáltam már és hányingert kaptam magamtól), másrészt nem is akarok, annak ellenére, hogy én is, meg a barátaim is tudják, hogy ezzel néha több fájdalmat okozok magamnak, de... Azért nem érdekel, hogy így van, mert az a plusz segítség ami ellensúlyozza a fájdalmat amit néha magamnak okozok ezzel, pont az, amire szükségem van az életben maradáshoz. : ) Mondhatni, ez az egyik hibám. ^^"

D.e.k.o. 2014.01.10. 16:33:32

Nem kell bánnod hogy leírtad. Soha nem kell tagadnod ami vagy. Sajnos az én blogomat már olyanok is olvassák, akiket nem szeretek, másnap pedig szétkürtölnék a világnak a gondolataim. Márpedig ezekért elítélne mindenki. Kivétel a barátaim, akiket mindennél többre becsülök mert nem játszanak a bizalmammal. De neked könnyű nem letagadnos az érzéseid mert hozzád nem fog oda menni egyik blogolos olvasód sem és nem fog addig szídni még a sarokba nem mész el sírni. :/

erendir 2014.01.10. 16:46:26

Igazad van. : ) Utólag nézve meg már nem is bánom, hogy leírtam. Ami azt illeti, ezek a bejegyzések próbák is azok számára, akik ismernek, akiknek elmondtam a blogom címét. Mert aki felháborodik és nekem visszamondja vagy kérdőre von amiatt amit írtam, az bizony nem fogad el olyannak, amilyen vagyok, szóval ez egy kockázatos játék annak, aki olvassa a blogom, mert onnantól kezdve kétszer is meggondolom, elmondok-e valamit annak az embernek. : )

bilincs 2014.01.10. 18:45:56

Ó, hát meglepődtem most. Attól féltem, hogy majd megsértelek, pedig próbáltam finom lenni meg nőies :D Amit az önzőségről írsz, hogy próbáltál, de nem megy.... tényleg ilyen voltam én is. De tudod fog ez nálad még változni, hidd el. Én sem akartam elhinni, dacoltam, hogy nem vagyok ilyen, de a túlélés és a saját jellemed fejlődésének része ez is. (csak azért írom, ne lepődj majd meg;) ) És ettől nem leszel rossz ember. Az ember eredendően önző és gonosz és irigy is és még lehetne sorolni. Mindenki! Nincs kivétel. :)

erendir 2014.01.10. 20:32:13

Igen, ezt sokan mondták már nekem. ^^" Mármint hogy ez úgyis meg fog változni. :D És nem is dacolok ezzel, lehet, hogy így lesz majd... De szerintem csak akkor, ha lesz valaki "akiért" önző lehetek, mert el akarok érni valamit. : ) Azt, hogy az ember eredendően gonosz és irigy, elismerem. De mindenki eldöntheti, hogy ezt táplálja-e vagy sem. Én például soha semmi nem irigyeltem mástól, max oviban, gonosz pedig soha nem voltam sem a barátaimmal még hülyeségből sem, sem azokkal akiket nem kedvelek mert azokkal pedig egyáltalán nem foglalkoztam. : ) A saját utamat járom, és nagyon kellemes így. ^^ Még akkor is ha rohadt nehéz, mert aki nem áll be a sorba, azt taszigálják. Olyan dolgokban változok csak, ami előre visz és nem teszek vele rosszat senkinek, ez vagyok én. : )

bilincs 2014.01.10. 20:37:22

nem tudom mi váltja ki az önzőséget. talán igazad van és csak az a bizonyos fogja, talán már más is. :) kiszámíthatatlan. igen, mindenki eldöntheti hogy mit enged el magában. látod, újabb démonok ;) egyébként a változás szerintem nem minden esetben akaratlagos, így eldönteni sem tudod milyen dolgokban változol és mikben nem. különcnek lenni pedig nem is rossz dolog. :)
süti beállítások módosítása