az élet utazás.

Vigyázat, a dohányzás halált okozhat.

2014/01/04. - írta: Erendir

És most már teljesen találó is a cím, minden tekintetben. Most akik dohányoznak, szerintem hagyják is abba a poszt olvasását. XD Nem azért mert a cigi ellen fogok tüntetni, csak gondolom úgyis tisztában vannak a szokásuk következményeivel és utálják ha erre valaki felvonja a figyelmet.
Ma olvastam az újságban a hírek között, hogy mára már a betörések, erõszakos bûncselekmények és rablások elsõ számú célpontjai fanyarországon a nemzeti dohányboltok.
Hát ezen õszintén szólva nem csodálkozom, és pesten is minden héten hallottam hogy itt meg ott rabolták ki, verték meg ezt meg azt aki épp a dohányboltban tartózkodott. Nem tudom kinek a nagy ötlete volt, hogy azokat akik trafikot birtokoltak azelõtt (fõleg idõsebb mamikák, a "tipikus" trafikosok), berakják egy üzletbe elhomályosított ablakokkal, egyedül... Naná, hogy az aki ki akar rabolni akármilyen üzletet, oda fog menni, egyrészt 100% hogy tele van a kassza pénzzel (mert hát hogy a fenébe ne lenne ha azt hallom hogy már egy ezres egy doboz cigi), és még nem is látja kintrõl senki hogy mit csinál...Akár azt is kiírhatnák, hogy "nemzeti ingyen pénz", találóbb lenne.
Nem beszélve arról hogy semmit nem ér ha be van kamerázva ha valaki eltakart arccal megy be, mert a rendõrõk másfél órán belül úgysem érnek ki még akkor sem ha épp a szomszéd üzletben kávéznak, addigra meg már rég elvérzett a dohánybolt tulajdonosa...

Leginkább viszont az ijesztett meg ebben, hogy mi van akkor, ha mondjuk valaki épp akkor toppan be egy ilyen dohányboltba, mikor épp egy ilyen rablás történik? Nem biztos hogy az illetõ épp egy 40 éves kigyúrt állat és állonkocogtatja azt aki épp a rablást végzi, lehet az egy öregember, vagy egy fiatal lány, vagy akárki aki védtelen és egy agresszív fasz akit rávitt a szükség vagy a gonoszság arra hogy raboljon NEM fog gondolkodni hanem fejbesomja az illetõt, vagy ha komolyabb fegyver, mondjuk kés vagy akár pisztoly van nála... Nem tudom kinek a nagy ötlete volt a dohánybolt ilyen megvalósítása, de így még kevésbé szimpatikus ez az egész dohányzás-dolog. :/
Persze itt nem a cigit akarom fikázni, mert szerintem mindenki tudja, mik a kockázatai, hogy szépen növeli a tüdõrák kockázatát (itt jön az hogy DEEE az én nagyfaterom világéletében dohányzott és semmi baja nem lett! Aha, attól még neked ugyanúgy lehet harmincévesen tüdõrákod bocs), és hogy semmilyen nyugtató jellege nincs (mivelhogy tényleg nincs benne semmi ami nyugtatna, a nikotin is csak pulzust emel, azon kívül annyi hatása van hogy oltári függõséget okoz és nem a cigitõl nyugszol meg hanem a cigi hiányától leszel ideges...). Azt már megtanultam hogy hiába bánom azt, hogy egy ismerõsöm dohányzik, senkit nem lehet észérvekkel meggyõzni, hogy tegye le, másrészt nem akarom megváltoztatni senkinek a saját döntését... Csak furcsa, hogy az egészségüket ilyen könnyedén eldobják az emberek, mikor ismerik a kockázatot, és képesek ilyesmire költeni a pénzt. O.o Persze ezt sosem fogom megérteni, mert nem dohányzok... Mindig azt mondják, hogy nem fogom megérteni, õk miért dohányoznak, mert én sem dohányzok... De kérdem én, akkor miért nem értik meg azt amit én beszélek, ha õk már "próbálták" az egészséges életet? Nem hiszem hogy AKÁRKINEK növelte volna a fizikai , mentális, vagy lelki teljesítményét a cigaretta, és mégis ráfüggnek simán az emberek. Ez szomorú, mert tényleg pár barátomat "megfertõzte" már, és valahogy ennek mindig az volt a végeredménye, hogy kikoptunk egymás életébõl, mert olyan dolgokat hozott magával ez a dolog, hogy már az érdeklõdésünk is különbözõvé vált...

De mindegy, én még mindig az egészségre szavazok. : ) Ahogy én a cigivel, úgy a cigisek sem fogják soha tudni hogy mirõl beszélek, amíg ki nem próbálják hogy milyen egészségesen élni. XD Mióta az étrendemre is odafigyelek amellett, hogy semmilyen káros szenvedélyt nem folytatok, sokkal aktívabb, energikusabb és minden tekintetben pozitívabb lettem, ellenállóbb lettem a betegségek ellen, sokkal gyorsabban gyógyulok és pihenem ki magam... : ) És még nem is kerül 1000 forint/dobozba. ;)

Ja, és ha valakit is megbántottam aki dohányzik, sajnálom, de hát mondtam hogy ne olvassátok el. ; )


Sziasztok! ^o^

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://erendir.blog.hu/api/trackback/id/tr365955417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6h0st 2014.01.04. 09:27:54

Politikus-réteg akarta így. Nekik fix jó, mindenki másnak meg rossz, de az meg őket hol érdekelje? Az összes indok, hogy azért ilyen, azért olyan, azért kellett ezt-azt meglépni olyan szinten röhejes, hogy még találkoztam olyan emberrel, aki elhitte volna (pártállásuktól függetlenül). Magam is elszívva életemben néhány szál cigit (kb. egy doboznyit se tesz ki, amit valaha elpöfékeltem), plusz szivart, úgy vettem észre, hogy a ciginek inkább placebo hatása van. Ha azt hiszi az illető, hogy nyugtat, valóban lenyugszik, persze nem a nikotintól, hanem mert le akar nyugodni. Konkrét 'jó' feelinget nem ad, viszont ha nagyon eleged van, akkor amolyan 'világ elleni elégtétel' esetleg 'badass-érzést' tud okozni, ismét nem csak a nikotin miatt, hanem mert azt akarod érezni. Összességében nem éri meg bagózni.

Colonel 2014.01.04. 10:14:57

Soka kérdezték már tőlem, hogy sikerült letennem (tudom tudom, mi a francnak szoktam vissza akkor...), a válaszom mindig annyi volt, hogy eldöntöttem, nem akarok bagózni és ennyi. Ezek az illetők mindig úgy álltak hozzá, hogy "le kéne tenni", de sosem akarták.

erendir 2014.01.04. 11:43:46

Hát ja, a politikusoknak abszolút megéri, bírom hogy a monopol helyzetet ebben-abban pakolgatják ide-oda egymás között, nekik dől a lé, de azzal nem foglalkoznának ha valami idióta mondjuk reflexből lelőne egy kiscsajt aki épp belép az üzletbe amit ő kirabol... És ehhez nem kell pesten lenni. :/ Hát igen, gondolom emiatt van amit leírtál, érdekes hogy a badass-ség érzése ilyen "Muhaha elszívom a cigit pedig tudom hogy szar nekem, de kemény vagyok". XDD Összességében tényleg nem éri meg...

erendir 2014.01.04. 11:44:54

Hát igen. : ) De az a jó hogy te erre képes vagy. A "le kéne tenni" valóban azt jelenti hogy eszébe sincs letenni az illetőnek. :D Kár hogy sokan úgy vannak vele hogy ó majd ha gyerekem lesz meg ó majd ha ez meg az lesz... Az a baj hogy addig ugyanúgy szívják és annak a hatásai nem tűnnek el csak azért mert egyszerre abbahagyja az ember. :/

6h0st 2014.01.04. 11:57:59

Nálam a badass-ség érzet akkor volt fullos, amikor házibuliban, nyitott ablaknál (mert azért vigyáztunk, hogy kevésbé vegyék át a falak/bútorok a füstszagot) szívtam friss szakítás után egy fekete Davidoffot, majd a végét vérbeli tahóparaszt módra kipöccintettem az ablakon át a parkolóba, nézve, ahogy pörög-forog miközben lehull. Nemdohányzóként és 'nemszemetelőként' ez nem éppen egy olyan mozzanat az életemből, amire büszke vagyok (nem lenne mire), viszont azt változatlanul aláírom, hogy kedvem is volt hozzá és minden rossz hatás ellenére jobban is esett, mint nem megtenni, mind a bagót, mind a pöccintést. (Col, most, hogy így leírtam, lehetne valami rövid történetecskét írni ebből a helyzetből. Party, pia, cigi, a pöcc és lehullásnézésből meg a főhős elkezdhetne filozofálni... mit szólsz? :) )

Haifisch 2014.01.04. 12:55:53

A dohánygyártók és az állam is kb. nagy ívben leszarják, hogy mennyi ember cseszi el erre az egészségét :"D Nekik megéri, az a lényeg. Ami ebben az országban folyik, az egyébként nem logikus, de sajnos az átlag nincs olyan értelmi szinten, hogy meglássa a logikai bakikat, és ha még egy okosabbtól át is veszi a véleményt, akkor is könnyen tőrbe lehet csalni. Ez kell a butáknak, csak sokszor mi is szenvedünk miattuk T.T Van egy testvérpár ismerősöm, akik 70k-t költenek el a szüleik kasszájából cigire HAVONTA. :"D :(

erendir 2014.01.04. 13:06:55

Az úgy igen... :D Mennyi minden másra lehetne költeni ami talán értelmesebb : ) Abból kb 3 hónapig tudnék egészséges kajákat főzni. :D

Haifisch 2014.01.04. 13:10:49

Mivel most az izom a menő, sokan vesznek kondibérletet, de utána ugyanúgy cigiznek, meg beülnek a mekibe. :"D szánalmas divatmajmok

erendir 2014.01.04. 13:37:02

Hehe :D Bírom az ilyen izomgépeket. :D Mikor fát kéne vágni vagy 10 fekvőt lenyomni akkor meg összeszarják magukat. XDD Én azt bírom hogy tök vékonynak tűnök és ezért szokott meglepetésként hatni ha valaki először lát póló nélkül... :D De hát pont ez a jó a meglepetésben. :P XD

D.e.k.o. 2014.01.04. 18:41:04

Szüleimmel rra jutottunk, hogy inkább hozzanak ilyen törvényeket, mert nagyon nagyon nagyon nem tartozik ránk a dolog. Igen, senkit nem lehet már meggyőzni aki rászokott. Kevin exbarátnőjével e miatt is indult vita. Ami az egyik oka lett a szakításnak. A csaj ráadásul 12 évsen szokott rá, most 15. Tudja hogy káros, de nem tud semmit se tenni mert nincs a leszokáshoz elég akarat ereje. De legalább engem meg akar óvni a hülye barátai kéréseitől. -.-"

erendir 2014.01.04. 19:28:43

12 évesen? :S Az durva. :( Hát ilyenkor csak sajnálni tudom az illetőt. :/ Mondjuk mindenkit sajnálok aki rászokik, mert csak mérgezi magát. :( És sokan még azt is mondják, hogy "jó"... Hát nem tom elképzelni, de nem is akarom. :D

bi 2014.01.04. 19:57:33

Sosem próbáltam. Tiszta vagyok. (-: A férjem igen, de egyszer úgy döntött, hogy nem szív többet és eldobta. Ritkán gyújt rá, csak ha a kevés dohányos haverunk közül valaki megkínálja. Törvény: Nem hiszem, hogy hatástanulmányok készültek volna..... )-: Az izomemberekről jut eszembe: Pár éve együtt kirándultunk néhány emberkével. A férjemet előtte két hónappal műtötték gerinctöréssel. Két rúd és négy csavar fogja össze. Ismerős pár fiú tagja jól kigyúrt, konditermes pasi, cigizik is.... Sümeg várába mentünk fel együtt. A srác alig kapott levegőt, mire felért. A férjemmel szépen felsétáltunk. A két mankót csak lájtosan használta, támaszkodásra. Nem is lihegett, mire felértünk. (-:

D.e.k.o. 2014.01.04. 20:30:32

Ede az már csak ilyen nagy akarat erőbel rendelkezik. ;) Büszke vagyok rá, te is, ugye bi,
süti beállítások módosítása