az élet utazás.

Esti filó

2014/02/26. - írta: Erendir

Kicsit gondolkoztam ma.
Tudjátok, az a helyzet, hogy igaz a mondás: Nincs tökéletes párkapcsolat, csak erõs. : )

De mennyire erõs is az az erõs?

Ezt senki nem tudhatja elõre, ezt tudjuk. Azért nagyon nehéz ilyet megalkotni, létrehozni (mert két ember együtt alkotja meg), mert ugye ez is két emberes meló. Ha az egyik fél húz, a másik tol, jó irányba mehet a szekér, de ha mindketten külön irányba húzzák, vagy tolják, sehová nem jut.

Arra jöttem rá, hogy ez olyan szinten kihat minden kapcsolatra, hogy átértékelõdnek az emberi tulajdonságok. Mindegy, te mennyire vagy épp jóképû, kedves, okos, vagy gazdag, lehetsz bármennyire tökéletes és megfelelõ a párodnak, ez egyáltalán nem biztosíték arra, hogy veled marad. Az sem, hogy mennyire szeret. Nagyon bizonytalan dolog ez, nehéz és sokszor fájdalmas játék.
Ha az ember egy kapcsolatban van, logikus (legalábbis szerintem, nekem) hogy az ember igyekszik a legjobbat adni a másiknak, és õ maga pedig fejlõdni, hogy emberként is értékesebb legyen. A másik fél legjobb esetben szeret minket olyannak amilyenek vagyunk, értékeli az erõfeszítéseinket és örül, ha fejlõdünk.
Van azonban egy olyan dolog, ami meghatározó, ez pedig az áldozatok.
Mindenkinek meg kell hozni bizonyos áldozatokat ahhoz, hogy valamit elérjen, ezt ismerjük. Egy kapcsolatban ez olyan módon mutatkozik meg, hogy ha mondjuk elõre akarunk lépni valamiben, valamit megváltoztatni a kapcsolatunkban, akkor áldozatokat kell hoznunk. Lemondanunk valami olyan dologról, amit sajnálunk. Hiszen ha valami olyat adunk fel amit nem sajnálunk, az nem áldozat. Én úgy érzem, olyan embert kell találnunk az életben, akiért nem csak mi hozunk áldozatokat, hanem õ is képes áldozatokat hozni értünk. Lemondani egy tervrõl, vagy egy szokásról, vagy bármirõl, annak érdekében, hogy valami közöset hozzon létre valaki mással. Ez nagyon nehéz, és szerintem azért bukik meg sok kapcsolat ezen, mert az emberek nem tudják értékelni azt, hogy valami olyat feladnak ami kényelmes, jó nekik, csak azért, hogy valami közöset hozzanak létre egy másikkal. Itt derül ki az, hogy két ember mennyire szereti egymást, mert akik IGAZÁN szeretik egymást, azoknak nem fog gondot okozni, hogy egy kis kényelemrõl, vagy pár múlandó élményrõl lemondjanak annak érdekében, hogy valami igazán értékeset kapjanak. Mondjuk ebbe az is belekeveredik, kinek mi a fontosabb... Csak furcsa, hogy sokan mondják valakinek, hogy óó, te vagy a legfontosabb, aztán amikor áldozatot kéne hozni vagy komolyabbat lépni, már nem is annyira fontos a közös cél, mint az illetõ saját érdekei. : /
Fájnak kicsit ezek a szavak amiket leírok, mert lehet, hogy olyat bántok vele, akit alapból nem szándékoznék.

Ezt a videót találtam ma. Elég érdekes és érdemes megnézni... Fõleg azért, mert én is ilyen szituációban voltam két évig, és happy end is lehetett volna a vége. De ehelyett az egész életem a feje tetejére állt...

Ezen mondjuk már kár bánkódni, bármennyire is volt rossz. Mondhatnám, hogy utálom a helyzetet, hogy gyûlölöm a sorsot amiért ez történt, és hogy haragszom és dühös vagyok rá, amiért véget vetett neki és elvesztettem vele mindent... De nem tudom, és nem is akarom, mert ugyanúgy bennem van a sok jó emlék, és minden perc aminek közösen örültünk, és attól még hogy elmúlt, nem tûnt el végleg.

A sors fintora, hogy pont mikor elhiszünk valamit igazán, akkor ér véget. :D De ahogy belegondolok és visszatekintek az életemben, azt látom, hogy ez elég megszokott... Hogy ugyanazt kapom, amit az évek során mindig, pofonokat, amik sosem fogynak el. XD
Szóval ez az amirõl beszélek, mindegy, ki mennyire boldog valakivel, ez két emberes meló. Ha az egyik ember úgy gondolja, hogy ez így mégsem jó neki, mindegy mit csinálsz, mennyire vagy te szõke ló fehér hercegen, hiába vagy kõ gazdag, vagy brad pinty, vége, nem tudsz mit csinálni ellene, mert NEM RAJTAD MÚLIK. Hanem Rajtatok.


Ez persze nem azt jelenti, hogy nem bízhat az ember senkiben, még a saját párjában is, csak azt, hogy bármi megtörténhet, és ez nem mindig jelent jót. És azt is jelenti, hogy attól még, hogy bármi összeomolhat egy perc alatt, érdemes beleélned magad, mert nem tudhatod, hogy csak múló boldogság, vagy tényleg az igazi. : )
És az igazi alatt nem a tökéletest értem, hanem azt, aki elfogad, megért, és még mindig szeret ezek után is. :D Akit remélem, hogy én is megtalálok majd egyszer.

Ja és még valami, nem a társkeresés a nehéz, hanem együtt maradni. ;)

Így esti gondolkodásnak elég is lesz ennyi, holnap meló. :3

Sziasztok! ^^

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://erendir.blog.hu/api/trackback/id/tr145955381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6h0st 2014.02.26. 09:23:49

Hmmm... azt hiszem, a kiscsaj (a videó készítője) jól látja a dolgot... tényleg igaz ez a "no such thing as a perfect relationship, just a strong one". Persze mondhatjuk úgy is, hogy az erős a tökéletes. :) (Annak függvénye, hogy tökéletesség-pártiak, vagy éppen ellenzők vagyunk.) Mindig érdekes, amikor olvasom, hogy a kapcsolatokról írsz, általában úgy vagyok vele, hogy a főbb pontokat nagyjából én is úgy gondolom, a kisebb részleteket másképp. Azzal egyetértek, hogy az később derül ki, hogy egy kapcsolat 'elég erős'-e. Én úgy szoktam nézni, hogy az a jó kapcsolat, ahol mindketten jobbak lesztek. A kompromisszum önmagában természetesen szükséges, viszont, ha csak kompromisszum van, egyre több az áldozat, 'jobb' érzés helyett meg folytonos az őrlődés, hogy fennmaradjon, az a nem jó kapcsolat. Áldozatokat illetően azt hiszem egy kicsit másképp látjuk a dolgokat. Amióta ismerlek, úgy veszem észre, hajlamosabb vagy áldozatokat hozni, amik vagy bejönnek, vagy nem. A te korodban én is ilyen voltam, nagyjából akkortájt kezdtem változni, amennyi az őszi szakításod idején voltál. Szerintem, ha nagyobb az összhang és még szerencsétek is van, akkor kevesebb áldozatra van szükség, esetleg egy-egy áldozathozatal nem is érződik annak. Jó kis videó volt, az elején még elég szkeptikus voltam pedig. Ritka amikor normális hozzáállás van, jó látni, hogy vannak még ilyen emberek és csinálnak belőle videót is, hogy mi többiek lássuk, nem vagyunk annyira kevesen. Nagyjából Rocketgirllel is úgy vagyunk, mint a pár a videóban. Nem minden apró részlet egyezik, viszont a lényege ugyanaz. Szóval a távkapcsolat englishül, szakzsargonnal meg LDR. :) Olyan, mint valami betegség, vagy drog, de tetszik, hogy azt mondhatom, LDR-es vagyok. :D

Karen22 2014.02.26. 21:50:15

Evvel csak részben értek egyet , mert szerintem nem feltétlen kellenek áldozatokat hozni . Legalábbis én nem nagyon hoztam és barátom se . De ennyire jól működő kapcsolatom még nem volt . Szerintem csak passzolni kell egymáshoz. Ha különböznek az emberek akkor tény hogy szükséges :)

Colonel 2014.02.27. 19:32:27

Az a kép az tuti, annak nagyon igaza van.

I-want-out 2014.02.27. 19:39:32

Sajnos igazad van ezzel kapcsolatban. Én azért is nem élek ilyen szerekkel, mert nem is tudom...Én túl nehezen, és túl hosszú idő után engedném életbe lépni a "mi"t a "te és én" helyett. :"D Mégis rengeteg ember képes együtt maradni élete végéig, de nem tudom, hogy hogy :"D

erendir 2014.02.27. 22:22:50

6host, igen, emberfüggő amúgy, hogy kinek mi az áldozat, meg kinek kell, és kinek nem kell hoznia. : ) Nyilván minél nagyobb az összhang, annál kevesebb az áldozat... De egyszer úgyis eljön az az idő mikor áldozatokat kell hozni, közös döntéseket amiért le kell mondani valamiről... és ott derül ki, hogy mennyire vagy fontos a másiknak. : ) Örülök, hogy tetszett a videó. :D Ezt az LDR-t én is most láttam először így, tényleg olyan mint valami betegség, nem rossz. XD Te is LDR-es lettél? Ja, ne is mondd, elkaptam a múltkor... XD

erendir 2014.02.27. 22:26:56

Karen, az a jó. : ) Nekem sem kellett hú de nagy áldozatokat hozni a kapcsolatomban, de nem kell nagy dolgokra gondolni, ilyen lehet az is akár hogy... Mondjuk kevesebbet kell buliznod mert a barátodnak nem tetszik, vagy megmondod a barátodnak hogy kevesebbet játsszon, vagy feküdjön le korábban mert mindig fáradt... kis egyszerű dolgok amiket az ember megszokik, és vannak azok az emberek akik képesek változni más kedvéért (mondjuk legyen a közös cél hogy többet legyen az ember együtt a párjával), vagy pedig a saját érdekeit nézi és nem hajlandó egy ilyen kis dolgot sem megtenni. Na ilyenkor nincs összhang. : ) Persze inkább nagyobb áldozatokra gondoltam itt, mondjuk olyat ami az ember jövőjét is nagyban befolyásolja... Mert az olyan dolgok azok amiknél kiderül tényleg, hogy mennyire számíthatsz a másikra. : ) Pl hogy van lehetősége mondjuk valamelyikőtöknek vagy mindkettőtöknek hogy külföldön dolgozzon... Itt már pl sok dolog felvetül, meg sok minden beleszámít abba, az ember hogy dönt végül és gyakran áldozatokkal jár. : ) Érted mire gondolok.^^

erendir 2014.02.27. 22:28:58

Colonel, sajnos igen... :D I-want-out, hát ez egy ilyen dolog. : ) Én mindig arra törekedtem hogy a te és én-ből "mi" legyen, és még nem sikerült, csak bizonyos mértékig. De tudom, hogy úgyis lesz valaki aki tényleg komolyan is gondolja, ha azt mondja nekem, hogy velem akar maradni. : ) Legalábbis kiderül idővel. :D Nehéz dolog ez, sajnos. ^^"

6h0st 2014.02.27. 22:36:21

Az a jó, ha közösen Hitmaneztek, hogy felváltva tudjátok hozni az áldozatokat. :D Ez most akkora gamer favicc, hogy reccs. (Skype-ra jössz amúgy? Beugrom még egy pöppet a Dead Islandbe ihletet meríteni a zombikalipszis témához.)

erendir 2014.03.01. 17:00:14

Tjajjh. XD De jó poén. :DD Jah, felugrok, csak sok volt a dolgom... :D
süti beállítások módosítása